12. Kiállítások, vásárok

 

A kiállítások és vásárok olyan különleges rendezvények, amelyek a személyes eladás, a PR, a vásárlásösztönzés, az eladáshelyi reklám és a direkt marketing eszköztárait is felvonultatjuk.


1. Alapfogalmak:

A kiállítás olyan meghatározott ideig tartó kedvezmény, amelyen több kiállító egy vagy több gazdasági ágazat reprezentatív kínálatát mutatja be és az értékesítés ösztönzése céljából információt szolgáltat ezekről.


A vásár a kiállítók azon célját szolgáltató rendezvénye, hogy:

- az adott üzletágról a látogatónak információt szolgáltassanak,

- tapasztalatcserét folytassanak az egyes termékcsoportok kereskedelméről,

- minta után vagy közvetlenül értékesítést realizáljanak.


2. A kiállítások és vásárok összehasonlítása:

Megnevezés

Kiállítások

Vásárok

Termék

Termelési eszköz, fogyasztási cikk

Fogyasztási cikk

Kiállítók

Termelők, importőrök

Kereskedők

Látogatók

Üzletemberek, szakemberek, viszontfelhasználók

Fogyasztók, nagyközönség

Adásvétel jellege

Üzletkötés

Árusítás

Termékfajták választéka

Kevés árucsoport

Sokféle árucsoport

Termékek minősége

Magas színvonal

Változó minőség

Példa

Utazás kiállítás

Budapesti Nemzetközi Vásár


3. A kiállítások és vásárok funkciói:

-

információszolgáltatás,

-

érdeklődéskeltés,

-

eladás növelésének támogatása,

-

kapcsolattartás a régi vásárlókkal,

-

kapcsolatfelvétel potenciális vevőkkel,

-

vállalat ismertségének növelése,

-

piackutatás végzése,

-

új ötletek szerzése.


4. A vásárok és kiállítások fajtái:

-

Helyi vagy regionális rendezvények: vonzáskörzete max. 100 km

-

Nemzeti kiállítások: az adott országok külföldön rendezik meg, ahol bemutatják az ország történetét, gazdaságát, kultúráját, gasztronómiáját és hagyományait is.

-

Világkiállítás: a több hónapig tartó rendezvények az országok közötti kapcsolatok fejlesztéséhez járulnak hozzá.


5. Kiállítások, vásárok jellemzői:

-

magas presztízsértékű médium,

-

a befogadói szituáció is igen kedvező,

-

a kommunikáció módja kétirányú: feltett kérdésekre az érdeklődő azonnal választ kap,

-

mivel a konkurencia is jelen van, a vállalat betekintést nyerhet a versenytárs munkájába,

-

jórészt vizuális eszközöket alkalmaznak: standok, felvételek


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

8. Vizuális reklámeszközök

Vállalati reklámcélok